De Vereniging

Historie

De eerste zaalvoetbalactiviteiten op Urk dateren uit 1974. Tijdens een toernooi voor bedrijfs- en zomeravondvoetbal in Emmeloord krijgen enkele Urker spelers informatie over een zaalvoetbalcompetitie, die door de KNVB-afdeling in Zwolle wordt georganiseerd. Aansluitend meldt Bos Diepvries zich als eerste Urker team aan. De jaren daarna stijgt de populariteit van zaalvoetbal snel. Baarssen Vis, FC Blom, Eiland Urk en Neerlandia zijn enkele ploegen die ook een team starten en in de Prins Willem Alexanderhal hun wedstrijden spelen. In 1987 zet ZVV Urk een interne competitie op om vissermannen in staat te stellen op zaterdag een balletje te trappen. De club noemt dit het zogenaamde mixed-zaalvoetbal. De club had geen betere beslissing kunnen nemen. Deze competitie blijkt een schot in de roos en niet alleen vissermannen blijken geïnteresseerd. Later zijn ook zomeravond zaalvoetbal en bedrijvenvoetbal populair geworden.

Heden

Momenteel heeft de zaalvoetbalvereniging zo’n 900 actieve leden, voornamelijk spelend in de recreatieve competities binnen de vereniging. Daarmee vervult de vereniging een belangrijke rol in het maatschappelijke leven op Urk.

Op dit moment herbergt de vereniging de volgende interne competities:

• #RZU (Recreatief Zaalvoetbal Urk; 33 teams verdeeld in 3 klassen)
  • #MZU (Mixed Zaalvoetbal Urk; 50 teams verdeeld in 5 klassen)
  • #ZAZ (Zomer Avond Zaalvoetbal; 16 teams verdeeld in 2 klassen)

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!